Page 6 - Demo
P. 6
6str. 8MBANKPENÍZE V PRSTENUPraha/ek – Digitální banka mBank se spojila s partnery Mastercard a Niceboy a jako první v České republice uvedla na trh platební prsten. Stylové platební prsteny jsou od 10. června k dispozici ve třech variantách – bílé s lesklým provedením a černé s lesklým nebo broušeným provedením. Jsou skvěle kombinovatelné a vhodné snad pro všechny situace: na sport, pracovní schůzku, do divadla, na festival... Až do září 2024 si tento stylový doplněk může za 1 Kč exkluzivně zakoupit 1 000 stávajících klientů mBank, kteří budou vylosováni, a rovněž za 1 Kč také 1 000 nových zákazníků banky. Kdo nebude chtít čekat nebo věřit svému ve štěstí při losování, bude si prsten moci pořídit rovnou, a to se slevou za 1 249 Kč (oproti maloobchodní ceně 1 990 Kč). Klienti mBank tak budou první na českém trhu, kteří si budou moci tento nový způsob placení vyzkoušet a užít si překvapené reakce okolí. GS1 CZECH REPUBLICTRANSFORMACE ČESKOSLOVENSKÉ INICIATIVY ECRPraha/ek – Fungování ECR má v České republice dlouhou historii. Posledních 15 let se činnost této iniciativy postupně stále více prolínala s aktivitami GS1 Czech Republic. Od roku 2010 sdružení zajišťuje nejenom provozní stránku fungování ECR, ale podílí se na jeho činnosti významnou měrou také personálně a fi nančně. Začátkem letošního roku odešel z GS1 Czech Republic Tomáš Martoch, dlouholetý koordinátor ECR. To dalo podnět k zamyšlení se nad efektivitou a přínosy ECR iniciativy pro její členy a zároveň nad novou podobou spolupráce s GS1 Czech Republic. Výsledkem několika jednání Prezidia ECR a Výboru GS1 Czech Republic je transformace Česko-Slovenské iniciativy ECR z. s. do podoby expertní platformy plně integrované do GS1 Czech Republic.Obě strany se dohodly, že platforma bude i nadále využívat pro svoji prezentaci a komunikaci vůči trhu zavedenou značku ECR. Svoji činnost bude však vyvíjet výhradně na českém trhu. Nově budou defi novány podmínky členství, od roku 2025 bude mít také vlastní roční plán činnosti. V letošním roce bude činnost platformy soustředěna na vyhodnocení a případné obnovení činností, které pod ECR běžely v minulosti a dává smysl v nich pokračovat. Aktuálně se pracuje na zajištění pokračování projektu Lean & Green, kde se aktivně projevil zájem jednotlivých účastníků.ALBERTDAROVÁNÍ ČERSTVÝCH POTRAVIN ZABERE JEN DESÍTKY MINUTPraha/ek – Albert ve spolupráci s potravinovými bankami zavedl novinku – večerní darování jídla z obchodů přímo na stoly lidí v nouzi. Díky tomu se daří zvýšit objem darovaných čerstvých potravin, zejména masa a mléčných výrobků. V posledních pěti měsících šlo o 90 tun a celkové meziroční navýšení darů o 10 %.Během pozdního odpoledne připraví zaměstnanci v prodejnách Albert po celé České republice čerstvé potraviny, jako jsou mléčné výrobky, ovocné šťávy, maso či hotová jídla vhodná k darování. Všechno pak putuje přímo do organizací, které umí pokrmy ihned zpracovat. Ještě ten den se tak jako večeře dostanou na stoly potřebných. Hlavními příjemci pomoci proto jsou komunitní sociální kuchyně, chráněná bydlení či azylové domy pro rodiny v krizi.„Večerní darování čerstvých potravin smysluplně zapadá do naší celkové strategie neplýtvání. Oproti běžné distribuci potravinových darů se projekt liší zejména prvkem lokálnosti a přímé komunitní pomoci,“ vysvětluje Jiří Mareček, ředitel pro udržitelnost obchodů Albert. „Neprodané potraviny, především maso a mléčné výrobky, se dostávají k cílovým klientům v řádu desítek minut. Kouzlo tkví k rychlosti darování, pro dary si totiž přijíždí místní organizace z přilehlého okolí prodejen,“ popisuje Aleš Slavíček, předseda České federace potravinových bank, a doplňuje: „Pečlivá a efektivní logistika tak přináší každý den velkou pomoc lidem v nouzi a výrazné snížení plýtvání.“PIKITOČESKÝ STARTUP MĚNÍ MALOOBCHODNÍ PRODEJ SDÍLENÝMI PRODEJNAMI Praha/ek – Český startup Pikito, průkopník inovativního modelu obchod jako služba neboli Retail-as-a-Service (RaaS), rozšiřuje svou síť sdílených prodejen. Ještě letos přibydou k již existujícím prodejnám v Praze, Bratislavě a Bukurešti další tři prodejny – Brno, Ostrava a druhá Bratislava. Model, ve kterém si může jakýkoliv e-shop otevřít svou vlastní kamennou prodejnu za jeden měsíční poplatek, sklízí úspěch.AKTUALITYFoto: AlbertFoto: mBank