Page 21 - Demo
P. 21


                                    www.kosmetika-wellness.cz 21TAJEMSTVÍ KRÁSYv  tomto případě vypadat takto: Prodejní cena = nákupní cena/1-0, (procentuální vyjádření marže). V našem případě, pokud budeme chtít dodržet marži z příkladu 28,6 %, bude výpočet 1000/0,714 = 1400 Kč (přičemž číslo 0,714 = 1-0,286).Pamatujte si: Marže je v % vyjádření vždy menší než obchodní přirážka, ale velmi často se právě s obchodní přirážkou zaměňuje.Marže je důležitá, protože vám pomůže pochopit, kolik procent z prodejní ceny skutečně vyděláváte, a hlavně, kolik maximálně % případné slevy si můžete dovolit poskytnout, aniž byste se dostali pod nákupní cenu. A  tady velký pozor. Pokud totiž zaměníte přirážku za marži a řeknete si, že z krému máte 40 % do kapsy, a proto můžete z  prodejní ceny klidně odečíst 40% slevu, aniž byste prodělali, je to velký omyl... 1400 Kč - 40 % = 840 Kč! Takto jednoduše a mrknutím oka byste v tomto případě přišli o 160 Kč, protože byste prodali levněji, než jste nakoupili.Zisk: Kolik peněz jste vydělaliJistě jste si všimli, že marže se vyjadřuje v  procentech, ne v korunách. Na korunové vyjádření toho, co vám z prodeje zůstane, máme jiné slovo – zisk. Pokud tedy náš zmiňovaný krém prodáváte za 1400 Kč a máte na něm 28,6 % marži, zůstane vám 1400 x 28,6/100 = 400 Kč hrubého zisku.Rabat: Když chcete být štědříČasto se do diskusí o výdělku míchá ještě další slovo – rabat. „Jaký na tom máš rabat?“ „Máme na tom vysoký rabat.“„Kolik máme z prodeje rabat?“Použití slova rabat v tomto kontextu je ale další chyba a nenechte se tím zmást. Slovo rabat pochází z italského rabatto a znamená srážka... Rabat je jednoduše řečeno sleva.Správné použití slova rabat je tedy:„Dáte mi na ten výrobek nějaký rabat?“ Nebo „Nabízíme na to rabat 20 %.“Například: Prodáváte náš zmiňovaný krém za 1400 Kč, ale chcete zvýšit prodej, tak klientům nabídnete např. akci, že pokud si koupí 2 krémy, tak na ten druhý budou mít rabat 20 %. To znamená, že jim z druhého krému poskytnete slevu 280 Kč.Rabaty jsou někdy skvělým nástrojem, jak zaujmout a  motivovat klienty, ale je velmi důležité je používat výjimečně a s rozvahou, aby nepřesáhly váš zisk.V  názvosloví jsme si snad tedy udělali jasno, ale jeden úkol ještě zbývá: To nakoupené a správně naceněné zboží někomu prodat. Abyste totiž mohli ty marže, přirážky a zisky vůbec počítat, musí vaše nabídka klienty zaujmout. Musíte je přesvědčit, že je lepší než v konkurenčních salonech nebo v parfumeriích. A dotyčný pak musí říct: „Ano, to chci, kupuji.“ A právě postupy, jak to udělat, vám prozradím na mých seminářích, nebo při osobních konzultacích, pro které mě můžete kontaktovat přes stránky www.mujuspesnysalon.cz nebo www.sothys.cz. Abyste nemuseli tolik počítat, zde je tabulka pro jednoduchý přehled mezi obchodní přirážkou a marží:OBCHODNÍ PŘIRÁŽKA A MARŽEKdyž je vaše obchodní přirážka %Pak vaše marže je 0 60120 54,55100 5095 48,7290 47,3685 45,9480 44,4475 42,8570 41,1766 40,0065 39,3960 37.555 35,4850 33,3345 3140 28,5735 25,9230 23,125 2020 16,6610 9,1
                                
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25