Page 20 - Demo
P. 20


                                    20 www.kosmetika-wellness.czTAJEMSTVÍ KRÁSYSvět salonů krásy samozřejmě znamená také svět obchodu, který se točí kolem peněz, obratů, zisků nebo slev. Pokud se vám někdy zamotaly hlavy při diskusi o  maržích, přirážkách nebo rabatech, zdaleka nejste sami. Pravidelně se setkávám s  tím, že nejen majitelé salonů, ale často ani sami zástupci distributorů kosmetických značek v  pojmech nemají úplně jasno a potenciální klienty uvádějí v omyl, např. při uvádění marží u svých produktů. Pojďme si tedy rozdíly vysvětlit co nejjednodušeji a srozumitelně a trochu při tom počítat.Přirážka: Když si přihodítePředstavte si, že jako majitel salonu nakupujete např. pleťový krém za 1000 Kč. Chcete na něm rozumně vydělat, a  tak si k nákupní ceně přihodíte třeba 40 %. Co to znamená?Přirážka je procentuální navýšení prodejní ceny vůči nákupní ceně. Takže pokud si k 1000 Kč přirazíte 40 %, bude vaše prodejní cena 1400 Kč.Jak to spočítáte? Jednoduše vezměte nákupní cenu a vynásobte ji x 1, (procentuální vyjádření přirážky).V našem případě tedy: 1000×1,40 =1400 Kč.Přirážka je skvělá věc a rychlé řešení, pokud přesně víte, o kolik procent navýšit cenu, aby se vám obchod vyplatil. Marže: Kolik % vám zůstane v kapse Marže vám naopak ukazuje, kolik procent z  prodejní ceny jste vydělali.Zůstaneme u našeho krému. Prodáváte jej za 1400 Kč a nákupní cena byla 1000 Kč. Jaká je vaše marže? Procento z  prodejní ceny, které vám zůstane, vypočítáte tak, že vezmete rozdíl mezi prodejní a nákupní cenou, vydělíte jej prodejní cenou a vynásobíte x100. V našem případě je rozdíl mezi prodejní a nákupní cenou 400 Kč (1400 Kč - 1000 Kč).Takže, kolik procent je 400 Kč z prodejní ceny 1400 Kč? Ano, správně, je to zaokrouhleně 28,6 %. (400/1400x100). Vaše marže je tedy 28,6 %. Abychom nezapomněli, ještě se sluší uvést příklad, jak si vypočítat prodejní cenu, pokud znáte nákupní cenu a  chcete dodržovat marži, kterou si přesně stanovíte. Rovnice bude MARŽE, PŘIRÁŽKA, RABAT A ZISK ANEB JAK SI UDRŽET ZDRAVÉ PODNIKÁNÍ A NEZTRATIT SE V POJMECHRADIM ANDĚLmarketingový poradce, marketingový ředitel SOTHYS PARIS ČRwww.mujuspesnysalon.cz ČASTO ANI ZÁSTUPCI DISTRIBUTORŮ KOSMETICKÝCH ZNAČEK NEMAJÍ V POJMECH ÚPLNĚ JASNO.
                                
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24