Page 26 - Demo
P. 26


                                    26 www.kosmetika-wellness.czTAJEMSTVÍ KRÁSYMIROSLAV SPILKAPracuje v kosmetické distribuci přes 40 let, jen pro francouzskou společnost Payot Paris více než 30 let.info@spilka.czm.spilka@spilka.czČÍSLA V KOSMETICKÉM SALONUPřes třicet let klademe kosmetičkám stejnou otázku: „Jak jste spokojeny s návštěvností salonu? Chodí vám zákazníci?“ A třicet let slyšíme stejné odpovědi: „V porovnání s loňským rokem chodí méně často, je to čím dál horší.“ Pokud bychom tedy měli vycházet z této informace, za třicet let by salony byly prakticky vylidněné a lehátka potažená pavučinou.Podívejme se tedy společně na to, jak je to doopravdy. Pocit, který ze své práce někdy máme, totiž neodpovídá skutečnosti. V době, kdy spousta salonů začínala, byly velmi populární přednášky a materiály věnované náboru nových zákaznic, způsobům, jak si vybudovat klientelu, jak si získat jejich věrnost. Dnes, když podobný kurz nabídneme, všichni odpovídají, že mají plno, že nepotřebují další zákaznice. Doporučujeme jim jednoduché počty, pokud chtějí zjistit, kolik stálých návštěvníků salon skutečně potřebuje. Musí se jen rozhodnout, kolik zákaznic v průměru ošetří za den, kolik dní v týdnu budou pracovat a jak často v průměru klientky salon navštěvují. Potřebný počet klientské základny pak spočítáme z jednoduché rovnice: Ø počet zákaznic za den x počet dní v týdnu x Ø počet týdnů mezi jednotlivými návštěvami. K tomu bychom měli ještě přidat rezervu za odhlášené klientky a za přirozený úbytek (stěhování, věk, nespokojenost…). Pokud zjistíte, že se tento scénář nenaplňuje, pak je opravdu potřeba doplnit návštěvníky a spustit některý z doporučovaných programů pro jejich získání. V opačném případě ale není třeba panikařit. Počet návštěv je ale jen východiskem a  nutným předpokladem k tržbám. Tady je už třeba zpozornět a pravidelně si hlídat průměrnou útratu za jednu návštěvu. Stačí vydělit měsíční tržbu počtem zákaznic za měsíc. Pokud se toto číslo snižuje, je čas upravit nabídku a hledat nový recept.V průběhu roku se čísla samozřejmě mohou lišit podle sezony. Typicky letní čas dovolených může vzbuzovat dojem, že naše podnikání je na ústupu. Tady se nabízí řada řešení. Můžete samozřejmě odjet na dovolenou tak jako převážná většina vašich zákaznic. Můžete tento čas ale také využít k přestavbě salonu, vymalování, obměně sortimentu nebo návštěvám kurzů a workshopů potřebných pro vaši práci. Ideální čas ke změnám je právě léto, kdy je frekvence návštěv nižší a vy tak můžete v relativním klidu vyzkoušet nový model nabízených služeb.Nedejte opět jen na to, co vám vaše klientky říkají nebo co si z jejich návštěv pamatujete. Spočítejte si, která ošetření, jaký materiál nejčastěji používáte nebo které výrobky nejčastěji prodáváte. Udělejte si takový vlastní přehled TOP 10 kúr a TOP 10 prodávaných přípravků a  na ty se soustřeďte. Počítejte ale dvakrát. Jednou podle množství (počet ošetření, počet prodaných kusů) a  jednou podle celkové tržby. Oba žebříčky se budou nejspíš lišit, některých služeb poskytnete víc, protože jsou levnější, ale utržíte za ně relativně málo. Naopak méně časté služby vám mohou přinést ve výsledku mnohem více peněz do pokladny.Nedejte tedy na dojmy, ale pracujte s pojmy! Nic vám neřekne upřímněji, jak na tom jste, než holá čísla. Neošálí vás. 26 www.kosmetika-wellness.cz
                                
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30