Page 28 - Demo
P. 28


                                    Margita Skřenková patří mezi naše nejkreativnější a nejodvážnější make-up artisty. Mnoho let líčila v týmu s nejlepšími světovými vizážisty na Fashion Weeku v New Yorku. Umělkyně s více než dvacetiletou praxí pracuje pro významné reklamní a fotografické produkce v tuzemsku i zahraničí a její díla se pravidelně objevují na stránkách předních lifestylových časopisů.l Hodně žen sní o tom, že se stane make-up artistkou. Jak se ale stát jednou z nejlepších a nejvyhle,dávanějších, jako se to podařilo vám?U mě to bylo tedy opravdu krok po kroku, v podstatě se z koníčku stala profese. Začínala jsem jako náctiletá jen ze zvědavosti kurzem líčení jedné prestižní francouzské make-up školy. Hned jsem tomu propadla a  už mě to nepustilo. Make-upu jsem se věnovala i při studiu na gymnáziu a na vysoké škole. Řekněme, že ke konci bakalářského studia jsem už víc pracovala v oblasti fashion a focení, než studovala. Za těch víc než dvacet let jsem si opravdu prošla všemi pomyslnými schůdky na cestě k vrcholu. Tam tedy ještě zdaleka nejsem, myslím, že umělecké obory se takto nedají ani hodnotit. U  nich je podle mě důležitější ta cesta: praxe, sbírání zkušeností, umět se nechat vést a  inspirovat, také inspiraci vědomě vyhledávat, zkoušet nové věci, ať už produkty, nebo techniky. Já se učím a jsem fascinovaná pořád, každý den. l Dnes jste vzorem pro mnohé začínající mua. Kdo naopak inspiroval vás?Tenkrát to bylo jednoznačně MTV a videoklipy Madonny, Michaela Jacksona, George Michaela, 90. léta a éra topmodelek, módní časopisy, návrháři a jejich kolekce, které dřív opravdu vynikaly originalitou. l Účastníte se jedné z  nejprestižnějších událostí – Fashion Weeku v New Yorku. Jak se člověku taková věc podaří? Měla jsem velké štěstí, protože si mě kosmetická firma Maybelline před třinácti lety vybrala jako svého make-up ambasadora pro Českou a Slovenskou republiku a s touto funkcí přišla i nabídka účastnit se Fashion Weeku v New Yorku jako make-up artist. l Jste vizážistka a současně vlasová stylistka: z vašich rukou tedy vyjde na molo po této stránce mo,delka dokonale připravená?Mohla by, ale takhle to úplně nefunguje. Na přehlídkách a většinou i na fashion focení je make-up artista a také hair stylista zvlášť. Myslím, že takto je to dobře rozloženo, a to z mnoha důvodů. Soustředíte se jen na jednu oblast, hlavně když máte více modelek. A taky s sebou netaháte tolik věcí. Ale hlavně, a to především, mě sice moc baví upravovat i vlasy a myslím, že jsem lepší hairstylista než kterýkoliv kadeřník, ale kadeřník nejsem. A vždy je super mít v práci po boku naprosto stoprocentního odborníka.l Jsou styl a  tempo práce v  Americe nebo jinde ve světě srovnatelné s podobnými akcemi u nás? Jak se to vezme. Záleží na konkrétní akci. Jestli bych měla srovnávat fashion weeky, tak řekněme, že je to podobné. l Nestresuje vás shon a rychlé tempo práce, které na podobných akcích panuje? Stresuje, ale já se umím zatnout a nepanikařit. Dokážu se vnitřně zklidnit na práci, ale potom jsem většinou dost unavená. Ta hektická energie mě vysává. Ne stres z práce nebo z líčení. Líčení mě naopak velmi uklidňuje.l Je nějaký výrazný rozdíl v líčení módních přehlídek u nás a ve světě?Jedině v  přípravě před akcí a  ve vytváření týmu. Myslím tím, že u  nás je za přehlídkou většinou sponzorsky nějaká firma, která ne vždy má jako leadera někoho natolik zkušeného. A když ano, tak málokdy si může vybrat celý tým, se kterým chce spolupracovat. Myslím ale, že supervizor, který look ladí i s návrhářovou představou, společně s hairstylistou a  případně i  stylistou, je nutný. Když je možnost i  make-up try, to znamená zkoušky líčení i pár dní dopředu, je to vždy ideální. l Co byste poradila těm, které by rády šly ve vašich stopách? Na co se zaměřit? Co naopak nedělat?Líčit, líčit, koukat se na zahraniční fashion výstupy. Instagram a  líčení beauty influencerek nemá s  fashion nic společného. „Učím se každý den“Hana Profousová, Foto: archiv Margity Skřenkové28 www.kosmetika-wellness.czTAJEMSTVÍ KRÁSY
                                
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32